خريد اينترنتي

بررسي عوامل موثر بر ريسك اعتباري و اولويت بندي معيارهاي امتيازدهي اعتباري مشتريان بانكي با تكنيك AHP

استعلام معوقات بانكي با كد ملي

ريسك اعتباري احتمال ضرر ناشي از عدم موفقيت وام گيرنده در بازپرداخت وام يا تحقق تعهدات قراردادي است. به طور سنتي، اين ريسك را نشان مي‌دهد كه وام دهنده ممكن است اصل بدهي و بهره را دريافت نكند كه منجر به قطع جريان پول نقد و افزايش هزينه‌هاي جاري مي‌شود. جريان نقدي اضافي ممكن است براي تامين پوشش اضافي براي ريسك اعتباري در نظر گرفته شود. اگرچه نمي‌دانيد دقيقا چه كسي تعهدات را چشم پوشي مي‌كند، اما ارزيابي صحيح و مديريت ريسك اعتباري مي‌تواند شدت ضرر را كاهش دهد. پرداخت بهره از وام گيرنده يا صادر كننده بدهي، پاداش وام دهنده يا سرمايه گذار براي فرض كردن ريسك اعتباري است. بهترين راهكار براي مديريت ريسك اعتباري استفاده از خدمات شركت‌ اعتبارسنجي است. اين شركت‌ها داراي سامانه‌هايي هستند كه از تكنيك‌هاي مدرن و جديد مانند تكنيك AHP براي رتبه بندي اعتباري و اعتبارسنجي استفاده مي‌كند. در موسسات و آژانس‌هاي اعتبارسنجي از مشتريان بانك‌ها و متقاضيان دريافت وام استعلام بدهي بانكي با كد ملي و استعلام بانكي با كد ملي گرفته مي‌شود.

بررسي عوامل موثر بر ريسك اعتباري

بررسي عوامل ريسك اعتباري، اختصاص اعداد قابل اندازه گيري و قابل مقايسه با احتمال خطر پيش فرض يا گسترش ريسك، يك مرز مهم در امور مالي مدرن است. عواملي كه در ريسك اعتباري تاثير مي‌گذارد از معيارهاي خاص وام گيرنده، از ميزان بدهي،گرفته تا ملاحظات گسترده بازار مانند رشد اقتصادي، متغير است. ايده اين است كه بدهي‌ها را مي توان به صورت عيني ارزيابي و پيش بيني كرد كه به محافظت در برابر ضرر مالي كمك مي‌كند. چندين متغير اصلي براي در نظر گرفتن وجود دارد: سلامت مالي وام گيرنده؛ شدت عواقب پيش فرض براي وام گيرنده و بستانكار؛ رتبه و نمره اعتباري؛ روند تاريخي در نرخ‌هاي پيش فرض و انواع ملاحظات كلان اقتصادي.

تكنيك AHP چگونه كار مي‌كند؟

شركت‌ها و آژانس‌هاي اعتبارسنجي براي مديريت ريسك اعتباري بانك‌ها و اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري از تكنيك فرايند تحليل سلسله مراتبي (AHP) در كنار ديگر تكنيك‌ها و روش‌ها استفاده مي‌كنند. در طي 30-35 سال گذشته AHP توسط هزاران سازمان از سراسر جهان به طور كامل مورد آزمايش قرار گرفته است و به نظر مي‌رسد كه كار مي كند! بسياري از مطالعات موردي وجود دارد كه توصيف مي‌كند، سازمان‌هاي بزرگ چگونه از AHP براي تصميم گيري‌هاي استراتژيك براي دستيابي به نتايج بهتر استفاده مي‌كنند.

وقتي به مطالعات موردي پرداخته مي‌شود، متوجه خواهيد شد كه از اين روش براي حل انواع مشكلات تصميم گيري استفاده شده است. برنامه‌هاي AHP مربوط به اولويت بندي پروژه، انتخاب فروشنده، انتخاب فناوري، اعتبارسنجي، تصميم گيري در مورد استخدام، اولويت بندي معيارهاي امتيازدهي و ... وجود دارد. داشتن يك رويكرد خوب به اين شركت‌ها و آژانس‌ها اجازه مي‌دهد تا تصميم گيري خوب جزئي از فرآيندهاي روزمره شود.

با AHP، يك تصميم پيچيده به اهداف، گزينه‌هاي جايگزين و معيارهاي واضح تبديل مي‌شود. معيارها اولويت بندي و گزينه‌هاي ديگر با توجه به آن معيارها ارزيابي مي‌شود. با استفاده از فرآيند سلسله مراتبي تحليلي براي تصميم گيري به صورت مشاركتي كار مي‌شود زيرا با AHP مي‌توان نحوه كار را توضيح داد.

منابع: Investopedia

transparentchoice


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۳:۱۹ توسط:كيان موضوع:

معرفي موسسه اعتباري AMIGO

سامانه جامع استعلام بانكي

در موسسه اعتباري AMIGO به مردم فرصت‌هايي براي وام گرفتن داده مي‌شود. اين موسسه اعتقاد دارد كه همه منحصر به فرد هستند و اينكه در پشت هر نمره اعتباري يك فرد واقعي وجود دارد كه مايل است به آن گوش داده شود. بنابراين، اين موسسه اعتباري كارها را كمي متفاوت از بانك‌ها و موسسات و آژانس‌هاي اعتبار سنجي انجام مي‌دهد. آنها براي تعيين اينكه آيا شما به اندازه كافي خوب هستيد از يك عدد استفاده نمي‌كنند. موسسه اعتباري AMIGO وام‌هايي بين مبالغ 500 تا 5،000 پوند را براي يك دوره 5 تا 5 ساله ارائه مي‌دهد و براي دريافت وام، متقاضي نيازي به ارائه نمره و رتبه اعتباري ندارد. كاري كه اين موسسه اعتباري انجام مي‌دهد، بسيار مهم است زيرا باعث مي‌شود وام گرفتن براي ميليون‌ها انسان عادي كه توسط بانك‌ها از دريافت آن محروم مي‌شوند، امكان پذير باشد.

مشتريان موسسه اعتباري AMIGO چه افرادي هستند.

مشتريان موسسه اعتباري AMIGO در انواع مختلفي هستند. جوانان، افرادي كه مدتي از انگليس خارج شده‌اند و كارآفرينان تجارت خرد كه از نظر نمره اعتباري بسيار ضعيف هستند. هرچند آنچه همه مشتريان اين موسسه اعتباري را به هم نزديك مي‌كند اين است كه دوستان شان به آنها اعتماد دارند.

تخمين زده مي‌شود كه حدود 2 ميليون نفر در انگليس در جعبه C بوده كه در استعلام بانك براي وام فاقد شرايط لازم براي دريافت وام هستند. اما كليه مشتريان موسسه اعتباري AMIGO در جعبه C قرار دارند. اينها افرادي هستند كه مورد اعتماد دوستان شان هستند اما در فرم استعلام بانك براي دريافت وام مردود اعلام شده‌اند چون نمره و رتبه اعتباري كافي را ندارند.

چه كسي ضامن خواهد بود؟

شايد شما فكر كنيد؛ چرا من مستقيما مبلغ مورد نياز خود را از دوستم قرض نگيرم؟ بسياري از مردم انجام مي‌دهند. همانطور كه انتظار داريد، همه پول زيادي ندارند كه بتوانند به شما وام دهند. با اين حال، اين موسسه اعتباري فهميده است كه آنچه براي ضامن از اهميت بيشتري برخوردار است اين است كه آنها وام گيرنده را قادر به ساختن يا بازسازي سوابق اعتباري خود كرده تا در آينده بتواند به محصولات مالي بيشتري دسترسي پيدا كنند. تحقيقات مي‌گويد 67٪ از مردم انگليس اگر اعتبار آنها توسط بانك‌ها رد شود به خانواده يا دوستان خود متوسل مي‌شوند و در حالي كه بسياري از آنها وام نمي‌گيرند، آنها هنوز هم مي‌خواهند كمك كنند كه موسسه اعتباري AMIGO راهي را براي تحقق آن ارائه داده است.

چرا ضامن بخواهد وام بانكي به نام خود را براي وام گيرنده بگيرد؟

مطمئنا ضامن بايد بتواند وام را با نرخ بهتري دريافت كند؟ برخي از افراد نيز اين كار را مي‌كنند، اما وام گرفتن براي خود با تضمين وام براي ديگري بسيار متفاوت است. شما بايد خودتان حساب را مديريت كنيد. هر ماه پرداخت از حساب خود را انجام دهيد. حساب روي پرونده اعتباري شما ضبط مي‌شود. هرگونه تاخير در پرداخت مي‌تواند بر اعتبار شما تاثير بگذارد. مهمتر از همه، وام گيرنده در حقيقت اين شانس را دارد كه بتواند اعتبار خود را دوباره بسازد. پس از پرداخت هر قسط وام، موسسه اعتباري AMIGO به هر سه شركت اعتبارسنجي معتبر در انگلستان (Experian ، Equifax و Call Credit) اطلاعات آنها را ارسال مي كند به اين معني كه وام گيرندگان مي‌توانند در نهايت بدون كمك وام بگيرند.

منبع: amigoloans


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۵:۰۱ توسط:كيان موضوع:

مباني ناظر بر اعتبار سنجي مشتريان در بانكداري اسلامي از نظر قرآن

استعلام بانك مركزي

در بانكداري اسلامي بر اعتبارسنجي مشتريان تاكيد زيادي شده است. دليل آن اين است كه بانك‌ها اگر به درستي مشتريان خود را اعتبارسنجي كنند، مي‌دانند وام‌ها و تسهيلات خود را به چه كساني بدهند، تا در آينده هم خود و نظام اقتصادي را متضرر نكنند. بهترين راه براي اعتبار سنجي مشتريان استفاده از سامانه اعتبارسنجي است. شركت‌ها و آژانس‌هاي اعتبارسنجي با گرفتن اطلاعات و داده‌هاي مالي و اعتباري مشتريان بانك‌ها از آنها، از طريق فناوري‌اي كه در سامانه اعتبار سنجي خود دارند، به بانك‌ها كمك مي‌كنند تا در اعطاي وام و تسهيلات به افراد شايسته، خوش حساب و واجد شرايط اقدام كنند. البته افراد حقيقي و حقوقي و شركت‌ها و صاحبان كسب و كارهايي كه متقاضي دريافت وام و تسهيلات از بانك‌ها هستند هم مي‌توانند از يك شركت اعتبارسنجي براي ديدن نمره و رتبه اعتباري خود درخواست كنند تا اگر واجد شرايط براي دريافت وام و تسهيلات از بانك خاصي نيستند، تلاش كنند تا با رعايت قوانين و مقررات نمره و رتبه اعتباري خود را به حد استاندارد برسانند. در واقع در فرايند اعتبارسنجي مشتريان آن آژانس و شركت اعتبار سنجي سابقه اعتباري مشتريان كه شامل جزئيات حساب‌هاي اعتباري گذشته و جاري است را ليست مي‌كند. همچنين هر بار كه يا يك وام دهنده گزارش اعتباري خود را درخواست مي‌كند و همچنين مواردي كه داده‌ها و اطلاعات مالي و اعتباري حساب‌هاي مشتريان ارسال شده است، مستند مي‌كند. موضوعات مالي كه بخشي از سوابق عمومي مانند تعداد چك برگشتي و سلب حق بيمه است نيز شامل مي‌شود.

اهميت اعتبارسنجي مشتريان در نظام بانكداري چيست؟

همانطور كه اشاره شد امروزه اعتبارسنجي مشتريان در نظام بانكداري به دليل پيش بيني و جلوگيري از ايجاد ريسك اعتباري و يا كاهش ضرر و آسيب آن به اقتصاد بانك و كشور از اهميت بالايي برخوردار است. به همين دليل است كه دانستن نمره و رتبه اعتباري هر فرد متقاضي دريافت وام و تسهيلات و استفاده از خدمات مالي و بانكي مهم خواهد بود. اين نمره اعتباري مسلما مهمترين نمره شما در زندگي مالي و اعتباري تان است و اين روزها بررسي آنها آسانتر از هميشه است. قبل از درخواست كارت اعتباري جديد و وام شخصي  مهم است كه نمره و رتبه اعتباري خود را بدانيد، زيرا اين بينش را به شما مي‌دهد كه در دريافت چه نوع وام و تسهيلاتي ممكن است واجد شرايط شويد و چه نرخ بهره را انتظار داريد. بررسي نمره اعتباري شما به اعتبار تان آسيب نمي‌رساند  و حتي اگر متقاضي دريافت وام يا تسهيلات نيستيد، هوشمندانه است كه عادت داشته باشيد به طور منظم آن را چك كنيد.

در حقيقت، عمل ساده بررسي نمره اعتباري يكي از راه هايي است كه مي‌توانيد اعتبار خود را بهبود بخشيد. اگر متوجه ضعف در نمره خود شديد، ممكن است از وجود خطاهاي احتمالي گزارش خود آگاه شويد. بررسي نمره خود به صورت ماهانه ممكن است به شما كمك كند مشكلات را زودتر حل كنيد، همانطور كه اعتبارسنجي مشتريان به بانك‌ها كمك مي‌كند تا ريسك اعتباري خود را مديريت كنند. با كمك اين سامانه‌ها و آژانس اعتبارسنجي مي‌توان اقتصادي سالم و پويا داشت.

منابع: wellsfargo

cnbc


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۵:۱۷ توسط:كيان موضوع:

بخشنامه مكلف شدن بانك‌ها به رفع سوء اثر چك‌هاي برگشتي

استعلام معوقات بانكي با كد ملي

بر اساس قانون جديد بانك مركزي كه مدت زيادي از ابلاغ آنها به بانك‌هاي كشور نمي‌گذرد، بانك‌ها مكلف شدند آن دسته از چك‌هاي برگشتي را سه سال از تاريخ صدور آنها گذشته و شكايتي در اين مدت نسبت به آنها نشده است، رفع سوء اثر كنند. اين بخشنامه را بانك مركزي براي عدم احراز طرح دعواي حقوقي و كيفري براي چك‌هاي برگشتي كه سه سال از تاريخ صدور آنها گذشته و شكايتي در اين مدت نداشته‌اند با همكاري مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه ابلاغ و اجرايي براي بانك‌هاي سراسر كشور كرده است. البته بانك‌ها بايد براي رفع سوء اثر اين چك‌هاي برگشتي آنها را از در سامانه ثنا ابتدا استعلام نموده و سپس از طريق درج كد 6 اقدام كنند. چك برگشتي يكي از موانع بانكي براي اعطاي وام و تسهيلات به متقاضيان است. بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري براي مديريت ريسك اعتباري خود در اعطاي وام و تسهيلات مي‌توانند از خدمات سامانه اعتبارسنجي چك كه از طرف شركت اعتبارسنجي استفاده كنند. آژانس‌ها و شركت‌هاي اعتبارسنجي از طريق داده‌هاي مالي و اعتباري مشتريان بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري كار اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري را انجام مي‌دهند. بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري مي‌توانند از نتايج اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري يك شركت اعتبار سنجي براي اولويت بندي در اعطاي وام و تسهيلات استفاده كنند.

چرا چك‌هاي برگشتي ايجاد مي‌شوند؟

طبق قانون، چك حكم پول نقد را دارد و نبايد داراي وعده باشد. اما اگر چك داراي وعده شد و در زمان معين شده حساب صادر كننده چك خالي يا نقدينگي كافي براي وصل چك را نداشته باشد، چك از سوي دارنده آن برگشت مي‌خورد. اما اگر كسي بخواهد از صادر كننده چك برگشت خورده شكايت كند، پيگرد كيفري نخواهد داشت چرا كه داراي وعده است. در سال‌هاي گذشته تعداد چك‌هاي برگشتي به دليل نبود قانون شفاف در اين زمينه و عدم نظارت بانك مركزي افزايش چشمگيري داشته است و به اقتصاد كشور ضررهاي جبران ناپذيري وارد كرده است.  به طوري كه در بهمن ماه سال گذشته بانك مركزي آمار چك‌هاي برگشتي را 642 هزار فقره اعلام كرده است. ارزش اين تعداد چك برگشتي در حدود 82 هزار ميليارد ريال عنوان شده است كه رقم و ارزش بالايي است هرچند كه نسبت به سال‌هاي گذشته روند نزولي در تعداد چك برگشتي كشور داشته است. يك شركت اعتبارسنجي مي‌تواند از طريق سامانه اعتبارسنجي بانك مركزي به اطلاعات و داده‌هاي مالي و اعتباري مشتريان بانك‌ها و تعداد چك‌هاي برگشتي آنها كار اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري آنها را انجام دهند. البته اين كار را بانك‌ها هم مي‌توانند انجام دهند اما شركت‌هاي اعتبارسنجي داراي فناوري و سامانه‌هايي هستند كه مي‌توانند كار اعتبارسنجي مشتريان بانك‌ها را به صورت دقيق و مطمئن انجام دهند.

اقدامات لازم براي جلوگيري از آسيب چك‌هاي برگشتي به اقتصاد

به تازگي قانون جديد چك از طريق رئيس جمهور به بانك مركزي و بانك‌هاي سراسر كشور ابلاغ شده است. طبق اين قانون براي كاهش آسيب صدور چك‌هاي برگشتي به فرد دارنده چك و اقتصاد كشور در صورتي كه مبلغ چك از موجودي حساب صادر كننده چك بيشتر باشد، بانك مي‌تواند در صورت رضايت دارنده چك مبلغ موجود در حساب صادر كننده چك را به او بپردازد و دارنده چك آن را در پشت چك قيد كند و چك را به بانك بدهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۲:۴۲ توسط:كيان موضوع:

توصيه‌‌هاي بانك مركزي مالزي به بانك‌ها و موسسات مالي براي مديريت ريسك اعتباري

رتبه بندي اعتباري

الزامات و دستور العمل‌هاي مديريت ريسك اعتباري در هر كشوري توسط بانك مركزي آن كشور كه مسئوليت نظارت و كنترل بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري را دارد، ارائه مي‌شود. در كشور مالزي هم بانك مركزي آن كشور هر ساله الزامات و قوانين مديريت ريسك اعتباري را به بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري آن كشور توصيه مي‌كند. سيستم بانكي مالزي به 3 گروه اصلي تقسيم مي‌شود كه عبارتند از: 1) موسسه پولي متشكل از بانك مركزي، موسسات مالي تجاري و تجاري اسلامي. 2) موسسات غير پولي يعني بانك‌هاي بازرگاني، شركت‌هاي اعتباري و بيمه‌اي و بانك‌هاي توسعه‌اي. 3) دفاتر نمايندگي بانك‌هاي خارجي و بانك‌هاي خارج از كشور. قبل از بحران مالي 1997، مالزي سي و هفت بانك بازرگاني، چهل موسسه مالي و دوازده بانك تجاري داشت. با اين وجود، پس از بحران مالي 1997، بيشتر بانك‌ها براي تقويت اين موسسات مالي ادغام شده‌اند كه منجر به تشكيل سي و پنج بانك بازرگاني داراي مجوز، سي و يك موسسه مالي و دوازده بانك تجاري شده است. تاكنون، فقط بيست و دو بانك تجاري داراي مجوز و چهارده بانك تجاري در مالزي وجود دارد. در مالزي هم موسسات و آژانس‌هايي براي اعتبار سنجي متقاضيان دريافت وام و تسهيلات بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري وجود دارند كه كمك بزرگي به مديريت ريسك اعتباري اين بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري مي‌كنند. مشتريان بانك‌ها مي‌توانند از اين سامانه‌هاي اعتبارسنجي براي استعلام وام بانكي و پيدا كردن بانك و موسسه مالي و اعتباري وام دهنده مناسب استفاده كنند.

اهميت مديريت ريسك اعتباري در سيستم بانكي و اعتباري

مديريت ريسك اعتباري به دليل پيچيدگي در انجام كار، به يك بخش مهم و لاينفك كنترل و مديريت بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري جهت دستيابي به برنامه‌ها و اهداف خود تبديل شده است. به عبارت ديگر، مديريت ريسك اعتباري به روش‌ها و فرآيندهاي استفاده شده توسط بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري براي كاهش ضرر و يا جلوگيري از متضرر شدن انجام مي‌شود. بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري مي‌توانند با كمك يك شركت اعتبارسنجي كه خودشان استعلام وام گيرنده براي تعداد چك برگشتي و خوش حسابي را مي‌گيرند، ريسك اعتباري خود را مديريت كنند. در حالت ايده آل، مديريت ريسك اعتباري در بخش بانكي با هدف كاهش ريسك به حداقل ممكن انجام مي‌شود.

هدف مديريت ريسك اعتباري در سيستم بانكي و اعتباري

در مواجهه با چالش‌هاي سيستم بانكي و اعتباري جهاني، بخش بانكي هر كشوري موظف است سيستم‌هاي مديريت ريسك يكپارچه را پياده سازي كند. از آنها خواسته مي‌شود ميزان خطر فعلي خود مانند ريسك بازار را شناسايي كنند. اين يك ابزار كاهش ريسك ضروري براي ارتقاء سودآوري و ثبات در درازمدت بانك‌ها و تقويت مزيت رقابتي آنها است. اگر بانكي داراي سيستم‌هاي مديريت ريسك اعتباري مناسب باشد كه بتواند در معرض خطر قرار گرفتن را به آنها هشدار دهد، فرصتي ايجاد مي‌شود كه هزينه‌هاي سرمايه گذاري خود را كاهش دهند. در نتيجه، عملكرد صحيح مديريت ريسك اعتباري براي حفظ موجوديت بانك‌ها در درازمدت ضروري است. در نهايت، براي مديريت ريسك اعتباري در بخش بانكي، ابتدا بانك‌ها بايد از طريق يك شركت اعتبار سنجي ريسك را شناسايي كنند. اين بدان معناست كه بانك ها بايد ريسك‌هايي از قبيل ريسك در معرض خطر را به درستي تشخيص دهند زيرا اين امر به ايجاد مبنايي براي تجزيه و تحليل مراحل بعدي و كنترل مديريت ريسك اعتباري كمك مي‌كند.

منبع: ukessays


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۶:۱۴ توسط:كيان موضوع:

معرفي شركت اعتبارسنجي AVANT

استعلام بانك مركزي

شركت اعتبارسنجي AVANT، LLC كه پيش از اين Credit AVANT بود، يك شركت خصوصي در شيكاگو، مستقر در ايلينويز در صنعت فناوري مالي و اعتباري است. اين شركت در سال 2012 توسط كارآفرين سريالي آلبرت "آل" گلدشتاين، جان سان و پل ژانگ تاسيس شد. پس از آنكه دفتر مركزي اين استارتاپ در شيكاگو راه اندازي شد، در آنجا توانست مبلغ اوليه يك ميليون دلار سرمايه اوليه جمع آوري كرد. شركت اعتبارسنجي AVANT در ابتدا به عنوان يك وام دهنده متوسط براي ​​سرمايه گذاري فعاليت مي‌كرد اما در اوايل سال 2013 با استفاده از فناوري اختصاصي خود براي اعتبارسنجي مشتريان و اعتبار سنجي مالي وام صادر كرد. از آوريل 2015، شركت اعتبارسنجي AVANT بيش از 1 ميليارد دلار سرمايه جمع آوري كرده و از سه موسس اصلي خود به بيش از 650 كارمند افزايش يافته است. تاكنون اين شركت توانسته از طريق فناوري انحصاري و مبتكرانه خود روند اعطاي وام و تسهيلات به متقاضيان زيادي از سراسر جهان تسهيل كند.

شركت اعتبار سنجي AVANT در اواخر سال 2012 راه اندازي شد و وام هاي شخصي با مبالغ 2000 تا 35000 دلار را با شرايط بازپرداخت از 2 تا 5 سال به مصرف كنندگان ارائه مي‌دهد. AVANT يك مدل شفاف با APR از 9.95-36٪ دارد. اين شركت كارت همكاري اعتباري Avant Mastercard را با همكاري WebBank (ايالات متحده) صادر مي‌كند.

فناوري AVANT علاوه بر داده‌هاي مصرف كننده، الگوريتم‌ها، پروتكل‌هاي يادگيري ماشين و ابزارهاي تحليلي را نيز به كار مي‌گيرد تا ميزان وام و بهره آن و طول مدت زمان بازپرداخت وام توسط مشتريان را وام تعيين كند. اين شركت اعتبارسنجي AVANT در سال 2013 دسترسي به وام‌ها را فقط در 16 ايالت آغاز كرد. اما در حال حاضر در 46 ايالت وام صادر مي‌كند و در اكتبر 2013، فعاليت اين شركت فراتر از مرزهاي ايالات متحده به كانادا و انگلستان گسترش يافت. شركت  اعتبارسنجي AVANT از سال 2012-2015 شاهد رشد چشمگير بود كه بيش از 1 ميليارد دلار وام از طريق وب سايت AVANT و 1.4 ميليارد دلار كمك سرمايه گذاران از جمله Capital August ، Tiger Global و Victory Park Capital بدست آمد.

فناوري شركت اعتبارسنجي AVANT چگونه كار مي‌كند؟

شركت اعتبارسنجي AVANT پس از ورود به صنعت رو به رشد فناوري مالي FinTech، نرم افزاري اختصاصي را توليد كرد كه تلاش مي‌كند با استفاده از فناوري يادگيري ماشين، ريسك و كلاهبرداري پيش فرض را به طور موثر كاهش دهد. شركت اعتبارسنجي AVANT به دنبال يك تجربه كاملا آنلاين است كه در آن مشتريان مي‌توانند از طريق وب سايت AVANT اقدام كنند. اين امر نياز به مراجعه حضوري را از بين مي‌برد و مي‌تواند فرآيند دريافت وام و تسهيلات را از طريق اينترنت ساده كند. در آوريل 2015، AVANT شركت (Avant Institutional Marketplace) با همكاري Kohlberg Kravis به عنوان مدير دارايي‌هايي جايگزين و Victory Park Capital و Jefferies  به عنوان سرمايه گذاران اصلي راه اندازي كرد. توافق مالي تامين اعتبار 400 ميليون دلاري سرمايه گذاران، وام‌هايي از طريق پلتفرم فناوري شركت اعتبارسنجي AVANT را ايجاد مي كند و از طريق متنوع كردن منابع تامين مالي، وام دهندگان را از مزاياي آن بهره مند مي‌كند.

منبع: wikipedia

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۰:۳۴ توسط:كيان موضوع:

معرفي سايت Lending Club

شركت اعتبار سنجي

سايت Lending Club يكي از مقاصد معتبر دريافت وام شخصي آنلاين است، معمولا روشي ايده آل براي قرض گرفتن براي يك نياز ويژه يا ادغام بدهي كارت اعتباري. اين سايت كمك مي‌كند تا وام دهندگان و وام گيرندگان در يك فضاي امن و مطمئن باهم همكاري كنند و بستر اين كار را فراهم مي‌كند. سايت Lending Club داراي يك سامانه استعلام معوقات بانكي و اعتبار سنجي است كه پس از تاييد وام گيرندگان براي دريافت وام و تسهيلات آنها را به وام دهندگان معرفي مي‌كند. اين سايت با هدف كاهش ريسك اعتباري و مالي براي بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري وام و تسهيلات دهنده راه اندازي شده است. مبلغ وام سايت Lending Club عموما از 1000 تا 40،000 دلار متغير است. حداقل نمره اعتباري 600 مورد نياز است، همراه با حداقل سابقه اعتباري سه ساله. نسبت بدهي به درآمد براي كاربردهاي فردي بايد كمتر از 40٪ و براي متقاضيان مشترك 35٪ باشد.

سايت Lending Club چگونه كار مي‌كند؟

 اعتبار سنجي وام در اين سايت از طريق داده‌هاي مالي و اعتباري كه بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري از مشتريان خود مي‌دهند، انجام مي‌شود. پس از تصويب، مبلغ وام در حدود يك هفته به حساب بانكي شما واريز مي‌شود. يك برنامه بازپرداخت ماهانه وجود دارد كه بيش از سه تا پنج سال طول مي‌كشد. وام‌هاي سايت Lending Club معمولا توسط وام گيرندگان با اعتبار خوب به عالي (ميانگين نمرات 700) و نسبت بدهي به درآمد پايين (ميانگين آن 12٪) دنبال مي‌شوند. وام گيرندگان مي‌توانند يك برنامه مشترك ارائه دهند، كه مي‌تواند به دليل درآمدهاي متعدد منجر به اعطاي وام بزرگتر شود. استفاده از اين سايت براي دريافت وام گزينه مناسبي براي وام گيرندگان با اعتبار بد نيست. اين باعث مي شود نرخ بهره بالا رود، به اين معني كه احتمالا مي توانيد با نوع ديگري از وام بهتر كار كنيد.

مزايا و معايب دريافت وام از سايت Lending Club

در ادامه مقاله مزايا و معايب دريافت وام از سايت Lending Club معرفي و بررسي مي‌شود.

مزايا:

  • شما مي‌توانيد مبلغ وام را به مدت طولاني سه سال و پنج سال تسويه كنيد.
  • اعتبارسنجي وام از طريق سامانه استعلام معوقات بانكي موجود در سايت انجام مي‌شود و فرايند بسيار آساني هم براي وام دهنده و هم براي وام گيرنده طي مي‌شود.
  • با اعتبار سنجي توسط سايت ريسك اعتباري وام دهندگان براي اعطاي وام به متقاضيان كاهش پيدا مي‌كند چرا كه خود سايت مشخص مي‌كند چه كساني اولويت دريافت وام و تسهيلات با توجه به نمره و رتبه اعتباري اخذ شده دارند.

معايب:

  • يكي از معايب دريافت مبلغ وام از سايت Lending Club مدت زمان طولاني هفت روزه پرداخت مبلغ وام است كه براي افرادي كه عجله دارند، اين مسئله نقص و عيب محسوب مي‌شود.
  • پس از تعيين ريسك اعتباري، سايت Lending Club نرخ بهره را ارائه مي‌دهد، اما بخشي از آن كارمزد دريافتي از سايت است كه باعث كاهش مبلغ وام مي‌شود.
  • هزينه هاي ديگر: مجموعه اي از ساير هزينه‌ها نيز وجود دارد. اگر با چك پرداخت كنيد 7 دلار به شما تعلق مي‌گيرد، اما در صورت تنظيم بدهي از طريق حساب بانكي، هيچ هزينه‌اي دريافت نمي‌كند. در صورت وجود پول كافي در حساب بانكي براي پرداخت اقساط ماهانه، 15 دلار است. هزينه پرداخت تاخير 5٪ يا مبلغ اقساط پرداخت نشده يا 15 دلار است، هر كدام بيشتر باشد.

منبع: debt


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۶:۵۹ توسط:كيان موضوع:

معرفي شركت اعتبارسنجي CTOS

استعلام بانكي

شركت اعتبارسنجي CTOS در سال 1990 تاسيس شده است و جزو آژانس‌هاي اعتبار سنجي و گزارشگري اعتباري مالزي (CRA) است كه تحت نظارت دفتر ثبت سازمان‌هاي گزارشگري اعتبار، وزارت دارايي و تحت قانون آژانس‌هاي گزارشگري اعتباري ثبت شده در سال 2010 تنظيم شده فعاليت مي‌كند. در شركت اعتبارسنجي CTOS، ما با توانمندسازي افراد و كسب و كارها با دسترسي به اطلاعات مهم و با سهولت و سرعت بيشتر، فرايند اعطاي وام و تسهيلات را تسهيل مي‌كنيم. ما مجموعه‌اي كامل از راه حل‌ها و خدمات مديريت ريسك اعتباري را ارائه مي‌دهيم و توسط موسسات بانكي و مالي كشور، شركت‌هاي بيمه و ارتباط از راه دور، شركت‌هاي بزرگ، شركت‌هاي كوچك و متوسط، شركت‌هاي حقوقي و موسسات قانوني بطور گسترده استفاده مي‌شود. شركت‌هاي اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري چون CTOS با اعتبارسنجي افراد حقيقي و حقوقي از طريق داده‌هاي مالي و اعتباري دريافتي از بانك‌ها و ارائه اين اطلاعات به بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري وام دهنده به آنها كمك مي‌كند تا در دادن وام و تسهيلات به افراد و اولويت بندي آن بهتر تصميم بگيرند. فعاليت اين شركت‌ها و آژانس‌هاي اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري به شفافيت مالي و سلامت اقتصاد كشورها كمك بزرگي مي‌كند.

جايگاه شركت‌هاي اعتبارسنجي مستقر در مالزي

مطابق گزارش انجام امور مالي بانك جهاني در سال 2020، مالزي به دليل سهولت در انجام كار، در رده 12 از 190 كشور جهان قرار دارد و يكي از آسانترين كشورها براي گرفتن گزارش اعتبار سنجي بانكي در جهان محسوب مي‌شود. شركت اعتبا رسنجي CTOS مفتخر است كه در اين امر سهيم خواهد بود. ارائه اطلاعات به شركت‌هاي اعتبارسنجي و ايجاد شفافيت، از طرف شركت اعتبارسنجي CTOS كمك مي‌كند تا وام و تسهيلات دهندگان و وام و تسهيلات گيرندگان با هم ارتباط و تعامل بهتري داشته باشند و اين فرايند با اطمينان و سرعت بيشتر و بهتري طي شود.  

اهميت بررسي گزارش اعتبارسنجي شركت‌هاي اعتبارسنجي

روند و فرايند تسهيلات و وام دهي عوامل بسياري را در بر مي‌گيرد. شركت اعتبارسنجي CTOS توصيه مي‌كند كه هر دو طرف بايد در معامله‌هاي مالي خود محتاطانه و مسئولانه عمل كنند و از افراد و شركت‌ها مي‌خواهد كه گزارش اعتبار سنجي CTOS خود را مرتبا بررسي كنند. اين به منظور اطمينان از صحت و به روز رساني براي پردازش سريع و كارآمد برنامه هاي آنها است.

CRA ها طبق قانون CRA 2010 به منظور بهره مندي از مردم، مشاغل و در نهايت ملت توسعه مي‌يابند.

قانون شركت اعتبارسنجي و گزارشگري اعتباري 2010

همانطور كه در قانون CRA مقرر شده است، كليه CRA تا 15 اكتبر 2014 كاملا مطابق قانون خواهند بود. يك شركت اعتبارسنجي و گزارشگري اعتباري (يا CRA) شركت و آژانسي است كه براي انجام گزارش‌هاي اعتباري تحت قانون آژانس‌هاي گزارشگري اعتباري 2010 ثبت شده است. CRA ها اطلاعات اعتباري را جمع آوري مي‌كنند كه مي توانند در تعيين صلاحيت شخص براي گرفتن تسهيلات و وام استفاده شوند.

نقش يك شركت اعتبارسنجي و گزارشگري اعتباري:

  • ايجاد شفافيت به منظور تسهيل دسترسي به اعتبار سريع و آسان.
  • كمك به ايجاد كسب و كارهاي قدرتمند تر و كاهش ريسك با اجازه دادن به آنها براي تصميم گيري‌هاي اعتباري آگاهانه تر، كه به نوبه خود باعث تقويت سيستم اقتصادي و مالي كشور مي‌شود.

منبع: ctoscredit


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۵:۵۷ توسط:كيان موضوع:

معرفي شركت اعتبارسنجي AM Best

اعتبار سنجي

بهترين آژانس اعتبارسنجي و رتبه بندي اعتباري كه در صنعت بيمه در سراسر جهان فعاليت مي‌كند، AM Best است. اين شركت خصوصي كه در سال 1899 در شهر نيويورك تاسيس شده است و مقر آن در Oldwick، نيوجرسي است. هر دو كميسيون اوراق بهادار و بورس ايالات متحده و انجمن ملي كميسيون‌هاي بيمه، اين شركت اعتبارسنجي را به عنوان يك سازمان رتبه بندي آماري شناخته شده ملي معرفي كرده‌اند. به غير از نيويورك، اكنون دفاتر اين آژانس رتبه بندي اعتباري در بيش از 100 شهر دنيا از جمله در لندن، آمستردام، دبي، هنگ كنگ، سنگاپور و مكزيكو سيتي مستقر هستند. هدف شركت اعتبارسنجي AM Best تقويت وضعيت مالي كلي و عملكرد صنعت بيمه در حمايت از رشد اقتصادي و رفاه كليه سهامداران با تامين اعتبار بانكي افراد از طريق امتيازدهي و رتبه بندي اعتباري آنها است. ماموريت شركت اعتبار سنجي AM Best ارائه اطلاعات و داده‌هاي مالي و اعتباري به موقع، دقيق، جامع و روشنگري براي هر كس كه علاقه مند به سرمايه گذاري در شركت‌هاي بيمه و بورس اوراق بهادار است، خواهد بود و چشم انداز اين شركت اين است كه به عنوان يك شركت شناخته شده، پذيرفته شده و مورد احترام كامل تمامي شركت‌ها و آژانس‌هاي اعتبار سنجي و رتبه بندي اعتباري در سراسر جهان واقع شود و خدمات و تجزيه و تحليل دقيق داده‌ها و اطلاعات مالي و آماري در صنعت بيمه را ارائه دهد. اين شركت بهترين خدمات رتبه بندي، اعتبارسنجي و يا گزارش‌هاي مربوط به بيش از 16000 شركت بيمه در سراسر جهان را ارزيابي مي‌كند.

پيشينه فعاليت شركت اعتبارسنجي AM Best

اين شركت اعتبارسنجي و رتبه بندي شركت‌هاي بيمه فعاليت خود را در سال 1899 آغاز كرد و پس از وقوع زلزله 1906 سانفرانسيسكو، گزارش‌هاي مربوط به آن را گسترش داد. خسارت ناشي از آن زمين لرزه كه بخش اعظمي از شهر را ويران كرده بود، منجر به مطالبات بيمه‌اي شد كه 12 شركت آمريكايي و دو مورد ديگر در اروپا را ورشكسته كرد. نياز به رتبه بندي و اعتبار سنجي بانك و بيمه گذاران منجر به رشد شديد فعاليت دفاتر اين شركت شد. دفاتر شركت اعتبارسنجي AM Best در سال 1997 به لندن، در سال 2000 هنگ كنگ و 2012 در خاورميانه مستقر شدند.

مجوزها و تاييديه‌هاي شركت اعتبارسنجي AM Best

شركت اعتبار سنجي و رتبه بندي شركت‌هاي بيمه AM Best به عنوان يك سازمان رتبه بندي آماري شناخته شده ملي (NRSRO) توسط كميسيون بورس و اوراق بهادار (SEC) و به عنوان ارائه دهنده رتبه بندي اعتبار (CRP) توسط انجمن ملي كميسيون هاي بيمه (NAIC) در ايالات متحده ثبت شده است. AM Best توسط اتحاديه اوراق بهادار و بازارهاي مالي (ESMA) در اتحاديه اروپا، كميسيون بورس اوراق بهادار در هنگ كنگ، كميسيون اوراق بهادار و سرمايه گذاري (ASIC) در استراليا، مقامات پولي (MAS) در سنگاپور، بانك (RBNZ) در نيوزلند، (CNBY) در مكزيك و نظارت بر بازار سهام (SMV) در پاناما؛ و توسط كميسيون بورس و اوراق بهادار (CVM) در برزيل و توسط سازمان نظارت بر بازار مالي (FINMA) در سوئيس به عنوان يك شركت اعتبارسنجي و رتبه بندي شركت‌هاي بيمه شناخته شده است. علاوه بر اين، AM Best يك دفتر نمايندگي داراي مجوز در دبي را تحت نظارت سازمان خدمات مالي دبي (DFSA) اداره مي‌كند.

منابع: investopedia

ambest


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۷:۲۵ توسط:كيان موضوع:

تسهيلات قرض الحسنه در بانكداري اسلامي

اعتبار سنجي

تسهيلات قرض الحسنه نوعي عقد از عقود بانكداري اسلامي است كه در آن بانك وام و تسهيلات را با هدف و نيت خيرخواهانه و خداپسندانه براي رفع نيازهاي فرد قرض گيرنده مي‌دهد و نيت سودآوري و كسب منفعت ندارد. با توجه به اين مسئله بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري اعطاي تسهيلات قرض الحسنه طبق قوانين بانكداري اسلامي درصد اندكي بابت كارمزد دريافت مي‌كنند و آن را براي امر ازدواج، درمان بيماري، كمك براي خريد يا ساخت مسكن و ساير احتياجات ضروري به فرد قرض گيرنده اعطا مي‌كنند. بر طبق طرح جديد مجلس شوراي اسلامي با عنوان بانكداري اسلامي بايد شرايط پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به افراد قرض گيرنده و نيازمند تسهيل و آسان شود و فورا پرداختي صورت گيرد.

بانكداري اسلامي چيست؟

بانكداري اسلامي نوعي از بانكداري است كه در آن براي اعطاي وام و تسهيلات تاكيد بر بدون ربا بودن شده است. به همين دليل است كه بانكداري به دو نوع ربوي (بانكداري غربي) و غير ربوي (بانكداري اسلامي) تقسيم بندي شده است. اما آن چيزي كه به عنوان بانكداري اسلامي در كشور ما رواج دارد، روشي بين بانكداري متعارف و بانكداري اسلامي است چرا كه تغيير ساختاري و اجراي تمام و كمال بانكداري اسلامي در كشور هزينه بر و زمانبر است. براي برقراري كامل سيستم بانكداري بدون ربا بايد ثروت و درآمد به طور عادلانه بين تمامي مردم جامعه توزيع شود و عدالت اقتصادي و اجتماعي مستقر شود. مضاربه (بازرگاني داخلي صادراتي وارداتي)، مشاركت مدني (بازرگاني توليدي صادراتي مسكن و ساختمان)، فروش اقساطي (مواد اوليه ماشين آلات مسكن)، سلف، اجاره به شرط تمليك، قرض الحسنه (ازدواج تعمير و تامين مسكن كمك هزينه درمان كمك هزينه تحصيلي) و جعاله از انواع عقود بانكداري اسلامي است كه دريافت هر كدام از هر بانك شرايط و ضوابط خاص خود را دارد. براي دريافت تسهيلات قرض الحسنه فرد تقاضا دهنده نبايد بدهي بانكي داشته باشد به همين دليل اعتبارسنجي مشتريان بانك توسط موسسات و آژانس‌هاي اعتبارسنجي اهميت زيادي دارد. بازپرداخت تسهيلات قرض الحسنه حداكثر 3 سال و به صورت پرداخت اقساط ماهيانه است و حداكثر كارمزد دريافتي بايد تا 4 درصد باشد. در صورت تاخير در پرداخت اقساط نرخ جريمه تاخير 12 درصد خواهد بود كه محاسبه شده و اخذ خواهد شد.

اعتبارسنجي براي اعطاي تسهيلات قرض الحسنه

بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري اعطاي تسهيلات قرض الحسنه مي‌توانند براي اعتبارسنجي مشتريان خود از آژانس‌ها و شركت‌هاي اعتبارسنجي و تعيين رتبه بندي اعتباري استفاده كنند. آژانس‌ها و شركت‌هاي اعتبارسنجي و تعيين رتبه بندي اعتباري از طريق روش‌ها و تكنيك‌هاي خاص خود اعتبارسنجي مشتريان بانك را انجام مي‌دهند. با كمك سامانه و نرم افزار اعتبارسنجي مشتريان مي‌توان فهميد كه هر مشتري از نظر اعتباري و تعداد چك برگشتي و وضعيت پرداخت اقساط در چه موقعيت و جايگاهي قرار دارد. بانك‌ها با دادن اطلاعات و داده‌هاي اعتباري مشتريان خود به اين آژانس‌ها مي‌توانند اعتبارسنجي و تعيين رتبه بندي اعتباري مشتريان خود را دريافت كنند و با توجه به اين اطلاعات دريافتي براي پرداخت وام و تسهيلات قرض الحسنه مشتريان خود را اولويت بندي و براي آنها تصميم گيري كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۴:۲۲ توسط:كيان موضوع: